wtorek, 29 lipca 2014


Wakacje.
Myślałam, że będę miała mnóstwo wolnego czasu. Chciałam się podzielić z Wami moimi przepisami na pyszne ciasta i desery  z owocami sezonowymi. Wyśmienite dania z grilla. Wszystko co można zrobić z owoców i warzyw, które daje nam lato!
Niestety, dopiero teraz znalazłam wolny czas. Podziwiam wszystkie blogerki, które pracują, mają dzieci i prowadzą bloga. Dla mnie to było niewykonalne. Na szczęście mama wróciła, jestem wolna - mogę blogować. Dodam kilka zaległych przepisów, a kolejne już będą dodawać na bieżąco.

Może na przepis z czereśniami jest już trochę za późno, ale zamiast czereśni można dodać inne owoce które pozostały nam jeszcze w ogródkach: borówki, maliny, porzeczki itp.

Składniki: 

Kruche ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 2 żółtka
  • 1/2 szklanki cukru
  • szczypta soli
Pleśniak:
  • 2 białka
  • 4 łyżki cukru
Pozostałe:
  • 450 g czereśni (lub innych owoców)
  • 1/4 szklanki cukru
Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy,mieszamy z solą i siekamy ( lub wyrabiamy ręcznie) z masłem. 
Masę łączymy z cukrem. Dodajemy żółtka i wyrabiamy.
Ciasto owijamy w folię i wkładamy do zamrażarki  na pół godziny.
Włączmy piekarnik na 170°C.
Czereśnie drylujemy, posypujemy cukrem, a gdy puszczą sok posypujemy przesianą mąką ziemniaczaną.
Ciasto dzielimy na dwie kule: małą i dużą. Większą kulę rozpłaszczmy na dół tarty i wstawiamy do piekarnika na 10 min.( max. 15 min. - nie możemy się zagapić !)
W międzyczasie ubijamy pianę z białek. Białka miksujemy na dużych obrotach, a następnie powoli wsypujemy cukier ciągle miksując.
Następnie rozwałkowujemy mniejszą kulę. Kroimy ją na paski.

Wyciągamy dół tarty z piekarnika, kładziemy czereśnie, rozsmarowujemy ubitą pianę z białek i na samą górę układamy paski z ciasta.
Ciasto pieczemy w 170°C przez 30-40 minut.
Smacznego! 





Tagged: , , , , , , , , ,

3 komentarze:

  1. Mniam, wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry placek. Niestety sezon na owoce, trwa krótko, ale w zamrażarce miałem mrożone poziomki z Pińczowa, wykorzystałem je. Ciasto wszystkim smakowało. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że smakowało! Zachęcam do wypróbowania innych przepisów z bloga! Może niektóre są troszkę skomplikowane ale zawsze wychodzą!

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)