czwartek, 14 sierpnia 2014


Góry. Słońce. Świeży smaczny pstrąg złowiony na poczekaniu. Nie ma nic lepszego niż, przygotowanie go na grillu. Do przepysznego pstrąga wystarczy tylko masło, czosnek, cytryna, zioła oraz kawałek foli aluminiowej. Podany z pieczonymi ziemniaczkami i sałatką z dojrzałych pomidorów stanowi przepyszne danie.

Ilość: 2 porcje
Składniki:
  • 2 świeże, wypatroszone pstrągi
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • 1 cytryna
  • świeża lub wysuszona natka pietruszki
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka, bazylia, gorczyca, rozmaryn
Przygotowanie:
Czosnek, pietruszkę siekamy i łączymy z masłem. 
Pstrąga należy oczyścić, a następnie posmarować w środku masłem z pietruszką i czosnkiem i dodać przypraw. Na koniec pokropić w środku sokiem z cytryny.
Folie aluminiową kropimy oliwą, aby zapobiec przyklejeniu się skórki pstrąga do folii.
Na pstrągu kładziemy plasterki cytryny i  zawijamy go w folię aluminiową. Wkładamy go do lodówki na 30 minut. Tak przygotowanego pstrąga grillujemy przez 10 minut z każdej strony.

Pstrąg z grilla wspaniale smakuje z wytrawnym, owocowym białym winem szczepu chardonnay. 






Tagged: , , , , , , ,

1 komentarz:

  1. Faktycznie za każdym razem tak podana ryba jest na pewno smaczna i ja również uwielbiam ją jeść właśnie w takiej postaci. Muszę przyznać, że jeśli chodzi o mnie to ja zachwalam sobie również rybę z przepisów https://mowisalmon.pl/przepisy/ i muszę przyznać, ze bardzo fajnie wychodzą te dania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)