czwartek, 31 lipca 2014


Nigdy wcześniej nie robiłam pierogów. Nawet jak chciałam, to słyszałam że za dużo z nimi roboty, że ciasto się trudno wyrabia i tego typu wymówki. Dziś widząc świeżo zebrane jagody, postanowiłam je uratować nim staną się kolejnym słoikiem dżemu.

Moje zdanie dotyczące pierogów jest takie: Wyrabianie ciasta jest łatwe. Lepienie pierogów czasochłonne. Smak doskonały i warty całego zachodu.

Ilość : ok. 80 małych pierogów
Składniki:

  • 300 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 200 ml wrzącej wody
  • 30 ml oliwy z oliwek
  • 250 g jagód
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/4 szklanki wody
  • jogurt, serek, śmietana jako dodatek
Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy z solą. Do wrzącej wody dodajemy oliwy i powoli dodajemy do mąki mieszając. 
Następnie wyrabiamy ciasto przez około 3 minuty (gdy będzie się kleić dosypujemy mąki), i odstawiamy na 30 minut.
Jagody myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i posypujemy mąką ziemniaczaną. 
Stolnicę i wałek obsypujemy mąką. 
Ciasto rozwałkowujemy tak ,aby uzyskać cienki placek.
Szklanką wyciskamy na cieście kółeczka i układamy na nich jagody (4-5 sztuk).
Ciasto zlepiamy na pół i zlepiamy dokładnie na brzegach.

W garnku zagotowujemy wodę z solą. Przygotowujemy roztwór z 1/4 szklanki wody i łyżki mąki ziemniaczanej. Gdy woda się zagotuje wlewamy roztwór i czekamy na ponowne zagotowanie. Następnie wrzucamy pierożki i gotujemy na małym ogniu przez około 10 minut.
Pierożki przekładamy na talerz i podajemy ze śmietaną, jogurtem bądź serkiem homogenizowanym.






Słodkie jagodowe lato

Tagged: , , ,

3 komentarze:

  1. Podałaś wspaniałe i pyszne pierogi w pięknych okolicznościach przyrody .Och ...być tam teraz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuje za przepis.....mozna uzyc tez jagody zamrozone...??:)

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)