środa, 12 marca 2014


Warto jeść ryby, ponieważ mają dla nas wysoką wartość odżywczą. Ich mięso przewyższa pod względem wartości odżywczych wieprzowinę, wołowinę i drób.Zdaniem ekspertów do spraw żywienia, powinniśmy jeść ryby co najmniej dwa razy w tygodniu. Niestety spożywa się ich jednak za mało, a spadek konsumpcji jest charakterystyczną cechą zmian obyczajów żywieniowych, jakie nastąpiły w XX wieku.
Nie każdy lubi przygotowywać ryby, ze względu na zapach, czy trudną dostępność. Ciężko kupić świeżą rybę w dobrej cenie. Zaś mrożone nie są najlepsze. Jako wzbogacenie naszej diety polecam szybkie sałatki z rybami, które są łatwo dostępne, tak jak np. wędzona makrela .


Ilość: 2 porcje
Składniki :

  • 1 średnia makrela
  • kilka listków zielonej sałaty
  • garść rukoli
  • garść kiełek brokułu
  •  pomarańcza

Sos:
  • łyżka oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:
Sałatę i kiełki umyć i osuszyć. Pomarańczę umyć i obrać, a następnie pokroić na małe kawałeczki.
Makrele najlepiej "otworzyć" w miejscu gdzie jest przecięta. następnie wyciągnąć szkielet. Następnie możemy wyciągać z ryby większe kawałki mięsa, uważając na ości.
Składniki sosu wymieszać ze sobą. Sałaty, kiełki, pomarańczę, makrele możemy teraz połączyć i polać sosem. Sałatkę można podawać z grzankami, skropionymi oliwą.




Kiełki
Reakcje:

Tagged: , , , , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)